Wishlist 2015


Assalamualaikum pembuka bicara,
Yang sedang membaca ni comel tak terkira...oyeahh!!!

Hai semua. semoga anda semua sihat-sihat saja hendaknya.

Kali ini nak cerita 'berkenaan' perancangan saya tahun hadapan.  Berdasarkan Kamus Dewan 
Bahasa dan Pustaka....bla, bla, bla, bla. Ingat ni perbahasan syarahan ke apa. Huhu. Setahu dan 
semaklum saya semua pembaca ni amat jelas dengan definisi perancangan bukan. Oohh God,
kenapa ayat skema sangat ni. Ada pertandinga menulis karangan ke apa...huhu

So, tahun depan 2015 korang nak buat apa. Soalan ni saya lebih tujukan kepada penanam anggur 
macam saya. Tapi saya ada hasil juga lah sebab jadi cikgu tadika part time di sekolah Umi sendiri.
Hihihi. Kiranya wishlist 2015 la kan...

Tahun depan, cp mahu :-

1.       Ambil lesen kereta (D) 
2.       Ambil kursus yang sesuai untuk jadi Cikgu Tadika
3.       Nak jadi Cikgu Tadika bertauliah
4.       Nak buat PJJ (kos apa rahsia),
5.       Nak buat simpanan (untuk kahwin la katakan, kalau ada yg nak)
6.       Nak buka bisnes sendiri (bisnes apa rahsia lagi, hehe), dan
7.       Nak stabilkan ekonomi sendiri

Tak cukup setahun rasanya nak buat semua ni. Mudah-mudahan semua dipermudahkan dari 
1 hingga 7 tu kan. Kita hanya mampu merancang, Tuhan yang tentukan.



8 comments:

  1. semoga berjaya utk yg terbaik...mdhn diluaskn rezeki...amin

    ReplyDelete
  2. good luck eith the planning. insyaALlah, kalau semuanya diatur dengan elok :)

    ReplyDelete
  3. @Sofie Adie : Mudah2an...amin. :D

    ReplyDelete
  4. Moga impian cp trcapai insyallah

    ReplyDelete
  5. terjah sini!! amboi haha.. msti ramai pminat kennn

    ReplyDelete
  6. ada 2-3 wishlist kita sama.. hihihi

    ReplyDelete
  7. Smoga tercapai semuanya.. Aamiiin.

    ReplyDelete
  8. aloo..tq semua...lebiu all

    ReplyDelete

Aku bukanlah yang sempurna
Terima Kasih