Segmen Hidup Aku Indah


Assalamualaikum dan diharapkan agar selamatlah semuanya bagi yang membaca entri 'Segmen Hidup Aku Indah' oleh rakan blogger baru kita Farah Effa. Trip macam kena bom jak kalau baca entri ni kan *cisss!!! Jom terjah blog dia dan tembak habis-habisan blog dia dengan tekan banner di bawah ;


Tamat 31 Disember 2013

Hidup Aku Indah...

Nama saya Lan Todak, orang panggil saya Putri Ayu (Juvana versi ayu2 gitu). gagaga.Saya seorang bekas pelatih Pembantu Perubatan di sekolah juvana (IPTS) di salah sebuah kolej di bla, bla, bla...(tak penting pun) dan sudah lama terceruk kat rumah tanpa melakukan sebarang pekerjaan sebagai Pembantu Perubatan. Di ulang 'Pembantu Perubatan'. Saya kasi ulang sebab 3tahun ambil diploma tu, still belum dapat kerja. heheh. Jadilah saya penganggur paling setia di rumah.

Aippp...belum habis lagi. Jadi penganggur pun hidup bahagia dan teramatlah indah tau untuk pengetahuan kau orang. dapat buat entri banyak2, boleh pergi merewang sana sini di blog2 lain, boleh try2 edit blog supaya jadi kemas  or jadi hutan, dan yang paling penting boleh tidur sepuas-puasnya. gagaga. Oleh kerana itulah berat saya yang pada asalnya 47kg mendadak naik macam roket baru berlepas jadi 52kg. muehehehee. seronok tak??? seronok lah dah makan puas kau nak turunkan balik berat tu punya main payah, ambik kau!!!

Selain kumpul tahi mata, saya juga menjadi seorang babysitter. Antara budak yang selalu mak bapak dia lambat ambil haa ni lah...

Muka gue wajib ada tuhh...muehehehe. Nampak kurus lah konon...

Pagi-pagi saya jadi babysitter lah, tapi itu kadang-kadang lah. kalau rasa nak layan mata, tidur. kalau nak pegi kacau budak-budak comel yang tengah tidur tu saya turun bawah. Oh ye, lupa pulak nak bagitahu, Taska/Nurseri ni ummi saya punya. bawah rumah je. lepas tu, tiap petang setiap isnin dan selasa bermula jam 2 saya akan jadi Ustazah pilihan. hihihi. Alaa, ajar tulisan jawi dan mengaji Al-Qur'an. itu saje. Bukan macam ustazah yang betul-betul tu. 


Bahagia kan hidup saya. Tak payah nak indah sangat setakat ada boypren tu. ngeh.ngeh,ngeh. Jangan terasa ye yang ada boypren special tu. *ciss mulut, tampaq kang hang jangan tanya pasai pa.

Indahnya hidup kalau kita betul-betul nikmati apa yang ada di depan kita. Jangan pernah kufuri apa yang kita dapat. Tetapi bersyukurlah dan gunakanlah masa yang ada itu untuk berusaha sehabis-habisnya.

Sekian kisah indah dari saya. (maybe lagi Indah kalau dah dapat kerja kan)

Kepada anda semua, supportlah segmen Farah Effa ini dan joinlah. Anda tidak rugi kerana hadiah pun best dan syarat yang mudah.


11 comments:

  1. Razeki blum sampai ag kan..hehe saba ye.. :) best nya jd cikgu.. :)

    ReplyDelete
  2. wahhhhh hihihihihi best lah akak huhu

    ReplyDelete
  3. babysitter pon best jugakkkk :) huhuh

    ReplyDelete
  4. macam bahagia jak hidup single? sampai roket naik meninggi na?

    ReplyDelete
  5. @Kyla Pearlisha ye. dapat cubit salu budak yg comey2...

    ReplyDelete
  6. oit , best la entri . pasai paa ? sebab mu kakak saya . hehe :) minta map klau kuang ajaq sikit . hihi .

    ReplyDelete
  7. hihi goodluck :) anis pun penggangur terhormt jugak .. best ohh

    ReplyDelete

Aku bukanlah yang sempurna
Terima Kasih