Sedih Dengan Dosaku


Hatiku tidak susah di waktu aku di hina
Aku tidak bersedih di waktu aku menderita
Aku tidak bersedih di waktu aku di sisih
Jiwaku tidak menderita ketika aku di tohmah dan di fitnah

Aku tahu itu semua penghapusan dosa
Tapi aku sedihkan dosa-dosa yang ku lakukan
Orang yang sepertiku ini
Sudah pasti tidak terlepas daripadanya

Yang aku sedihkan kesalahan dan kesilapanku
Bahkan dosaku itu setiap hari membunuhku
Aku takut pintu Syurga tertutup buatku
Pintu Neraka pula teerbuka untukku

Aduh Tuhan ! tidak ada erti kekayaan dan kesenangan
Kalau dosa tidak di ampunkan
Itulah yang menganggu selalu wahai Tuhan
Jiwaku tidak tenang dibuat oleh dosa

Dosa-dosa itulah yang menganggu fikiranku
Tuhan maafkan aku, Tuhan ampunkan aku
Kalaupun bukan dengan rahmatMu
Tapi dengan kemaafanmu...

credit to : ASIAMAT


No comments:

Post a Comment

Aku bukanlah yang sempurna
Terima Kasih