................SEMUT???



SALAM...hye kawan2..
huhu, putri ciap bg huruf besar lg "salam" tu...
yew la, kan Rasulullah suka
orang yang mendoakan
rahmat buat saudaranya...cheewwah...
huhuh, jd ustazah lak putri ni...
Alaa,..juz saling ingat-mengingatkan...toL tak sume??
ermm, berbalik pada tujuan putri entry ari ni..
hmmm, napa tajuk dia 'semut'??
heheh...hari ni putri nak kongsi pada kawan2 tentang apa yang jadi
pada kawan putri yang menyebabkan putri bg tajuk semut kat 
entry putri kali ni........
aaaa..., mesti kowg da pelik kan...heheh..
camni cerita nya..
tempoh hari...., *putri bg nama dia fatim ek... fatim ni baru balik 
dari pasar kat hujung rumah nya.
sampai ja kat rumah tu, dia nampak 
beberapa ketul keropok lekor yang masih bersisa
di atas meja makan kat dapur yang serba x kemas 2...huhu
sebab terlalu kepenatan bap kena berjalan
kaki dari hujung jalan dlm jarak 500m jugak la..
fatim terus melahap dengan gelojohnya keropok lekor tersebut..
ciap cicah sambal pedas lagi...
heheheh..selera betul fatim tuh...
tidak kurang dari 2minit, tiba2....
ada benda yang menggigit2 tangan dan mulut fatim...
bila fatim sapu mulut dia...
dan tengok kat tangan yang sapu mulut tadi...
terdapat berpuluh-puluh semut sedang berlarian 
hendak menyelamatkan diri...
hehehee....

lau kowg da kena hinggap semut yang banyak macm tu,,
kowg buat apa???...
heheh ...da tentulah ingin muntah dan rasa 
nak basuh mulut tu sampai bersih...kan3x...
macam tu lah yang fatim buat jugak,,..
putri dengar cerita ni sampai tergolek2 kat lantai..
 ciap bayang lagi lau semut-semut tu masuk kat mulut putri plak.
hehe..moral nya..., laen kali sebelum makan tu
tinjau-tinjau lah dulu benda yang nak dimakan tu...
bila kita tak makan sampai habis, 
tentulah makhluk Tuhan yang lain pun nak menumpang jugak..
siapa yang salah dalam hal ni?????
Lu pikir lah sendiri...



*perhatian..nama yang digunakan diatas tidak ada kaitan langsung
dengan mana-mana manusia yang hidup mahupun yang mati.
ianya hanya  rekaan.Putri rahsiakan nama sebenar kawan putri atas 
sebab-sebab tertentu.heheheh...

No comments:

Post a Comment

Aku bukanlah yang sempurna
Terima Kasih