Posting Time...last july 2011

~~~ Memory : Posting ~~~



hye....da lmew xdngar cter an...cew teka all of the pic tu pic kt mnew???...gmbar2 tu mse ayu kat Hospital Pekan, Pahang tw...kenangan yg bez sgt!! ^_^



Ingat an smpi jew kt cne dpt umah yg besar n bez, p k0wg nk tw x, ayu ngn mmber dpt umah tepi KUBUR!!..Adoii., mujahadah jew larr...ase seram jew mula2 2..p lme2 tu besa gak...nsib baek kit0wg kat cne hanya 2mnggu...huhu...




gmbr2 ni sume gmbr mmber ayu...yg k0wg npk s0wg jew kumbang tu bkn ayah ayu or pak sedara tw, p 2 la LOCAL PRECEPTOR (LP). Die la yg byk bntu kt0wg..huhu. kpd sume MA n DOKTOR serta nurse hosptal pekan, thnxx s0 much tw...we will missing u!!!





antara tempat2 yg kt0wg msuk Dewan Bedah, Bilik ICU/CCU, Wad kanak2/lelaki/perempuan,Bilik mayat n mcm2 larr. pngalaman yg bez 2 kt0wg g 'ambulance call'. tw x apew 2??? ambulance call 2 pnggilan kecemasan d mnew psakit call hosptal sbb kes2 kcmasan.. bez tw naek ambulan, dgn bunyi nee nooo..nee nooo... hehe, pas2 ambulan 2 plak bw laju2, mcm naek kete drif,,fuiiyooo...hehe



hari terakhir kt0wg kat cne ase sebak jew...cdey jew nk tinggalkn MA yg sp0rting, DR yg pndai jew uat lawak, nurse yg xjemu2 tlg ayu ngn mmber2 ayu...





hehe..k la..bye2 kawan2...stkat ni jew utk edisi kali ni...Miss u HOSPITAL PEKAN...





Ku Harap PadaMU Tuhan


Ku harap padaMu Tuhan
Di waktu aku lalai ingatkanlah aku
Ketika aku beramal ikhlaskanlah hatiku
Agar amalan ku diterimaMu

Di masa aku diuji
Kuatkan jiwaku agar aku sabar
Menerima ujian itu
Agar imanku tidak terkorban

Di waktu aku senang
Jangan lalaikan aku agar aku bersyukur
Masukkan dalam hatiku cinta takut padaMu
Supaya ku tidak cinta dan takut selainMu

Hiburkanlah hatiku selalu
Dengan mengingatiMu Tuhan
Kau sangat ku perlu jangan tinggalkan aku
Dan Kau adalah hidup matiku
Jangan biarkan aku pimpinlah aku selalu
Agar hidup matiku mendapat keredhaanMu


Credit to : ASIAMAT

Buat Temanku


Sedarlah temanku

Kita musafir di dunia

Kita pulang kepadaNya

Hidup di dunia akan ditanya

Adakah kita isi dengan sebaiknya

Atau keseronokan semata-mata

Mahukah kita hidup terhina

Tanpa ilmu sebagai bekalnya

Kelak di sana rendah darjatnya

“Allah akan mengangkat orang beriman

Diantara kamu dan orang berilmu dengan

Beberapa darjat” (Surah Al-Mujadilah:11)



Temanku

Renungilah sebiji cawan

Jika tidak dituang air

Molekul udara akan memenuhinya

Begitu juga dengan diri kita

Jika tidak di isi dengan iman

Masuklah syaitan bermaharajalela

    Diri kita perlu perisisan

    Dengan ilmu agama

    Agar hidup dekat denganNya

    Barulah hatimu tenang bahagia



Temanku

Bangkitlah dari lenamu yang panjang

Dan tidak pernah berkesudahan

Sekali keu terjatuh jangan biarkan dirimu

Jatuh untuk selamanya

Kau punya kekuatan untuk bangkit semula

Dan mara berlari kencang mencipta taufan

Berjuanglah temanku sayang

Tanpa mengenal penat dan jemu

Biar hidup kita derita dengan usaha

Kelak kita akan di mulia

Jika tidak di dunia nun di syurga sana

credit to : Ustazah fatimah Syarha

 


Halaqoh Cinta???


Halaqoh ini adalah halaqoh cinta kita

Jika sepasang kekasih ber’dating’ di taman

Kita tidak sabar-sabar ‘dating’ dalam halaqoh
    Jika kita sepasang kekasih bercumbuan dan sembunyi
    Di bawah cahaya rembulan, berduaan , jauh dari orang
    Kita berkasih sayang dalam sembunyi dan terang
    Tanpa takut dan bimbang

Jika sepasang kekasih sering bermain madah berhelah
Kita berhibur dengan kalamullah
Jika sepasang kekasih sering memadu kasih atas rangsangan nafsu
Kita berkasih atas landasan ukhwafillah,
Bebas dari dorongan nafsu semata
    Jika sepasang kekasih akan menunaikan apa sahaja
    Kemahuan kekasihnya
    Kita pula berusaha sedaya upaya menunaikan
    Apa sahaja kemahuan Pencipta kita

Jika sepasang kekasih sentiasa saling menjaga hati
Kita sentiasa saling menjaga akhlak dan pekerti sesama
Saling menasihati agar makin berkulaiti
Mengikut apa kehendakNya...  

Credit to : Ustazah Fatimah Syarha

   

Just For Our Remembering


To love someone is nothing
to be loved by someone is something
to be loved by someone you love is exciting
But to be loved by Allah is everything
....Allah Loves you... (^__^)




Hargai apabila berdua
Sayangi apabila terluka
Rindui apabila jauh di sana
Fahami apabila berprasangka
Ingati saban ketika
Kerana Allah, Kasih Tercipta


Credit to :
Tautan Hati
Fatimah Syarha Mohd Noordin




Tautan Hati




Ayat Allah cukup menggetarkan
Dia tidak teragak-agak membuat tapisan
buat hambaNya yang bermalas-malasan
senantiasa mencipta alasan
liat dengan dakwah dan peningkatan

Mahu diketuk berterusan
tidak menjadikan penggeraknya Iman
cinta Allah dibuat khayalan
bimbang kelak diri akan terbuang
daripada jalan dakwah, penuh ujian
dibiarkan Allah dengan keasyikan
tertipu dengan jalan kehancuran!

Ketahuilah Puteriku
Allah memelihara jalanNya 
agar disusuri hati yang bersih
sarat Ketaqwaan
merindui wajahNya
jua keredhaanNya
itulah jiwa insan pejuang
bimbingilah sayangku
Daripada memiliki jiwa munafik
bertopeng ketaatan.


Credit to :
TAUTAN HATI
Fatimah  Syarha  Mohd Noordin


Buat Wanita yg Ingin Dicintai dan Mencintai



“Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang oleh lelaki.”

Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki. Biarlah aku hanya cantik di matamu. Apa gunanya aku menjadi perhatian lelaki andai murka Allah ada di situ.

Apalah gunanya aku menjadi idaman banyak lelaki sedangkan aku hanya bisa menjadi milikmu seorang.
Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini barang yang bisa dimiliki sesuka hati.

Aku juga tidak mau menjadi penyebab kejatuhan seorang lelaki yang dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat aku berikan.
Bagaimana akan kujawab di hadapan Allah kelak andai ditanya? Adakah itu sumbanganku kepada manusia selama hidup di muka bumi?

Kalau aku tidak ingin kau memandang perempuan lain, aku dululah yang perlu menundukkan pandanganku. Aku harus memperbaiki dan menghias peribadiku karena itulah yang dituntut oleh Allah.

Kalau aku ingin lelaki yang baik menjadi suamiku, aku juga perlu menjadi perempuan yang baik. Bukankah Allah telah menjanjikan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik?

Tidak kunafikan sebagai wanita, aku memiliki perasaan untuk menyayangi dan disayangi. Namun setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diriku bahwa aku perlu menjaga perasaan itu karena ia semata-mata untukmu.

Allah telah memuliakan seorang lelaki yang bakal menjadi suamiku untuk menerima hati dan perasaanku yang suci. Bukan hati yang menjadi labuhan lelaki lain. Engkau berhak mendapat kasih yang tulen.

Diriku yang memang lemah ini telah diuji oleh Allah saat seorang lelaki ingin berkenalan denganku. Aku dengan tegas menolak, berbagai macam dalil aku kemukakan, tetapi dia tetap tidak berputus asa.

Aku merasa seolah-olah kehidupanku yang tenang ini telah dirampas dariku. Aku bertanya-tanya adakah aku berada di tebing kebinasaan? Aku beristigfar memohon ampunan-Nya. Aku juga berdoa agar Pemilik Segala Rasa Cinta melindungi diriku dari kejahatan.

Kehadirannya membuatku banyak memikirkan tentang dirimu. Kau kurasakan seolah-olah wujud bersamaku.
Di mana saja aku berada, akal sadarku membuat perhitungan denganmu. Aku tahu lelaki yang menggodaku itu bukan dirimu. Malah aku yakin pada gerak hatiku yang mengatakan lelaki itu bukan teman hidupku kelak.

Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku untuk memilih permata sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana.
Tetapi aku juga punya keinginan seperti wanita yang lain, dilamar lelaki yang bakal memimpinku ke arah tujuan yang satu.

Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf Alaihisalam, juga harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman Alaihisalam, atau kekuasaan seluas kerajaan Nabi Muhammad Shallallahu ‘Alaihi Wassalam, yang mampu mendebarkan hati jutaan gadis untuk membuat aku terpikat.

Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatiku juga hatimu. Itu janji Allah.
Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan dibazirkan perasaan itu karena kita masih tidak mempunyai hak untuk membuat begitu.

Juga jangan melampaui batas yang telah Allah tetapkan. Aku takut perbuatan-perbuatan seperti itu akan memberi kesan yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak.
Permintaanku tidak banyak. Cukuplah engkau menyerahkan seluruh dirimu pada mencari redha Illahi.

Aku akan merasa amat bernilai andai dapat menjadi tiang penyangga ataupun sandaran perjuanganmu.
Bahkan aku amat bersyukur pada Illahi kiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangat juangmu, mengulurkan tanganku untukmu berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan kemenangan atau syahid itu.

Akan kukeringkan darah dari lukamu dengan tanganku sendiri. Itu impianku. Aku pasti berendam airmata darah, andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu kepadaku.

Cukuplah kau mencintai Allah dengan sepenuh hatimu karena dengan mencintai Allah, kau akan mencintaiku karena-Nya. Cinta itu lebih abadi daripada cinta biasa. Moga cinta itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di syurga.

Seorang gadis yang membiarkan dirinya dikerumuni, didekati, diakrabi oleh lelaki yang bukan muhrimnya, cukuplah dengan itu hilang harga dirinya di hadapan Allah. Di hadapan Allah. Di hadapan Allah.

Yang dicari walau bukan putera raja, biarlah putera Agama.
Yang diimpi, biarlah tak punya rupa, asal sedap dipandang mata.
Yang dinilai, bukan sempurna sifat jasmani, asalkan sihat rohani dan hati.
Yang diharap, bukan jihad pada semangat, asal perjuangannya ada matlamat.
Yang datang, tak perlu rijal yang gemilang, kerana diri ini serikandi dengan silam yang kelam.
Yang dinanti, bukan lamaran dengan permata, cukuplah akad dan janji setia.
Dan yg akan terjadi, andai tak sama dgn kehendak hati, insyaAllah ku redha ketetapan Illahi..

Wahai wanita, ku ingatkan diriku dan dirimu, peliharalah diri dan jagalah kesucian.. semoga redha Allah akan sentiasa mengiringi dan memberkati perjalanan hidup ini.


................SEMUT???



SALAM...hye kawan2..
huhu, putri ciap bg huruf besar lg "salam" tu...
yew la, kan Rasulullah suka
orang yang mendoakan
rahmat buat saudaranya...cheewwah...
huhuh, jd ustazah lak putri ni...
Alaa,..juz saling ingat-mengingatkan...toL tak sume??
ermm, berbalik pada tujuan putri entry ari ni..
hmmm, napa tajuk dia 'semut'??
heheh...hari ni putri nak kongsi pada kawan2 tentang apa yang jadi
pada kawan putri yang menyebabkan putri bg tajuk semut kat 
entry putri kali ni........
aaaa..., mesti kowg da pelik kan...heheh..
camni cerita nya..
tempoh hari...., *putri bg nama dia fatim ek... fatim ni baru balik 
dari pasar kat hujung rumah nya.
sampai ja kat rumah tu, dia nampak 
beberapa ketul keropok lekor yang masih bersisa
di atas meja makan kat dapur yang serba x kemas 2...huhu
sebab terlalu kepenatan bap kena berjalan
kaki dari hujung jalan dlm jarak 500m jugak la..
fatim terus melahap dengan gelojohnya keropok lekor tersebut..
ciap cicah sambal pedas lagi...
heheheh..selera betul fatim tuh...
tidak kurang dari 2minit, tiba2....
ada benda yang menggigit2 tangan dan mulut fatim...
bila fatim sapu mulut dia...
dan tengok kat tangan yang sapu mulut tadi...
terdapat berpuluh-puluh semut sedang berlarian 
hendak menyelamatkan diri...
hehehee....

lau kowg da kena hinggap semut yang banyak macm tu,,
kowg buat apa???...
heheh ...da tentulah ingin muntah dan rasa 
nak basuh mulut tu sampai bersih...kan3x...
macam tu lah yang fatim buat jugak,,..
putri dengar cerita ni sampai tergolek2 kat lantai..
 ciap bayang lagi lau semut-semut tu masuk kat mulut putri plak.
hehe..moral nya..., laen kali sebelum makan tu
tinjau-tinjau lah dulu benda yang nak dimakan tu...
bila kita tak makan sampai habis, 
tentulah makhluk Tuhan yang lain pun nak menumpang jugak..
siapa yang salah dalam hal ni?????
Lu pikir lah sendiri...



*perhatian..nama yang digunakan diatas tidak ada kaitan langsung
dengan mana-mana manusia yang hidup mahupun yang mati.
ianya hanya  rekaan.Putri rahsiakan nama sebenar kawan putri atas 
sebab-sebab tertentu.heheheh...